Menu
Contact met Henri

Nieuws

2013: een jaar om aan te pakken!

We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat creatieve tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
 
Het zal nog steeds geen gemakkelijk jaar worden. Dus er wordt van u (en van ons) veel van uw creativiteit gevraagd. Zoek het niet (meer) in kostenbesparing op inkoopkant. De inkoop van uw ingredienten is meestal niet het grootste deel van uw inkoop. Meestal zijn personeelskosten een veel hogere post. Wilt (of kunt) u daar niet in snijden, kijk dan naar creatieve manieren om gasten te trekken.
 
Waar is die naar op zoek? Naar value for money, dat is het sleutelbegrip. Hij hoeft niet persé veel voor weinig, maar wil goed eten en drinken voor een goede, redelijke prijs.
Succesconcepten vindt u bijvoorbeeld in de Foodinspiration magazines. Maar ga ook eens op pad: maak een trendtour door Amsterdam of Londen. U vliegt daar tegenwoordig voor heel weinig geld naar toe. Maar u hoeft het niet ver te zoeken. U kunt ook een goedlopend bedrijf in uw omgeving bezoeken en kijken hoe het er aan toegaat. Wat doen zij anders? Wat staat er op de kaart? Hoe gaat men met de gasten om?
 
Nog een tip: gebruik de social media. Maak een facebookpagina aan, zo blijft u onder de aandacht van uw fans. Op pinterest doet u inspiratie op en laat u uw menu zien. Ook foursquare biedt mogelijkheden voor de horeca. Een leuke actie stuurt u de wereld in via twitter.
 
Uiteraard mag u ons ook uitvragen. Onze accountmanagers Joran, Rene en Hans zien heel veel succesvolle bedrijven tijdens hun werk. Onze directeur Ad weet alles over trends in binnen- en buitenland. En uw kunt uw vragen over social media terecht bij Felice van onze marketingafdeling. U vindt ons ook allemaal op de horecava, stel gerust uw vragen!
 
 
 
Nieuw: biologische Quinoa
We gaan een aantal prachtige nieuwe gerechten introduceren. Om te beginnen twee verschillende biologische quinoa’s. Quinoa is niet alleen helemaal van nu en hip - het is ook nog eens erg gezond.
Lees verder

Nieuw recept voor puree en stamppot
We hebben besloten de receptuur van onze aardappelpuree aan te passen. Deze krijgt dankzij een andere bereidingstechniek nu een mooiere structuur met stukjes aardappel. Daarnaast is de puree nu ook heel goed koud portioneerbaar - een grote wens van onze institutionele klanten.
Lees verder

Henri wint!
Henri wint de Shops out of home Award in de categorie Convenience! Supertrots zijn we! De prijs staat symbool voor de grote waardering die onze partners hebben voor de onderlinge relatie met hen. Gekeken werd onder ander naar omzetbijdrage, rendement, meedenken en promotionele ondersteuning. 
Lees het artikel

Allergenen in Foodservice
U heeft er vast van gehoord. Vanaf 13 december 2014 moet u beschikken over allergeneninformatie, en deze kunnen geven aan uw gasten. Wat wordt er straks van u verwacht? We zetten het voor u op een rijtje.
 
Lees verder

Demi glace Michelin style
Het laatste gerecht waar sterrenchef Gianfranco Chiarini mee aan de slag is gegaan, is de demi glace. Een prachtige basis voor diverse sauzen en jus. Hij koos ervoor om het product geconcentreerd te laten zien, en daarnaast de tot jus verdunde variant te gebruiken.
Lees verder