Menu
Contact met Henri

Nieuws

2013: een jaar om aan te pakken!

We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat creatieve tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
 
Het zal nog steeds geen gemakkelijk jaar worden. Dus er wordt van u (en van ons) veel van uw creativiteit gevraagd. Zoek het niet (meer) in kostenbesparing op inkoopkant. De inkoop van uw ingredienten is meestal niet het grootste deel van uw inkoop. Meestal zijn personeelskosten een veel hogere post. Wilt (of kunt) u daar niet in snijden, kijk dan naar creatieve manieren om gasten te trekken.
 
Waar is die naar op zoek? Naar value for money, dat is het sleutelbegrip. Hij hoeft niet persé veel voor weinig, maar wil goed eten en drinken voor een goede, redelijke prijs.
Succesconcepten vindt u bijvoorbeeld in de Foodinspiration magazines. Maar ga ook eens op pad: maak een trendtour door Amsterdam of Londen. U vliegt daar tegenwoordig voor heel weinig geld naar toe. Maar u hoeft het niet ver te zoeken. U kunt ook een goedlopend bedrijf in uw omgeving bezoeken en kijken hoe het er aan toegaat. Wat doen zij anders? Wat staat er op de kaart? Hoe gaat men met de gasten om?
 
Nog een tip: gebruik de social media. Maak een facebookpagina aan, zo blijft u onder de aandacht van uw fans. Op pinterest doet u inspiratie op en laat u uw menu zien. Ook foursquare biedt mogelijkheden voor de horeca. Een leuke actie stuurt u de wereld in via twitter.
 
Uiteraard mag u ons ook uitvragen. Onze accountmanagers Joran, Rene en Hans zien heel veel succesvolle bedrijven tijdens hun werk. Onze directeur Ad weet alles over trends in binnen- en buitenland. En uw kunt uw vragen over social media terecht bij Felice van onze marketingafdeling. U vindt ons ook allemaal op de horecava, stel gerust uw vragen!
 
 
 
Glutenvrij gemak
Waarschijnlijk hoort u het regelmatig: een gast vraagt naar een glutenvrij gerecht. Een crime in de keuken? Met onze producten hoeft dat helemaal niet! Henri biedt inmiddels namelijk al 67 glutenvrije, kant-en-klare producten.
Lees verder

Henri op de Food Inspiration Days
Aanstaande maandag is het weer zover: de food inspiration days. Ben je er geweest, dan weet je dat dit hét evenement van het jaar is. Wij hebben wat 'cool stuff' voor de bezoekende foodies in petto... wat dat is... blijft nog even geheim. Sterrenchef Gianfranco Chiarini heeft zich in ieder geval volledig uitgeleefd op ons concept. Wat dat concept is, dat gaan we dus niet verklappen.
Lees verder

Nieuwe gerechten deze herfst en winter!
Onze productontwikkeling heeft niet stilgezeten. Dat is mooi, want daardoor hebben we dit seizoen weer een aantal smakelijke nieuwe producten op het menu: de pompoensoep, Surinaamse roti, Marokkaanse kikkererwtensoep, rode wijnsaus en glutenvrije/vegetarische nasi.
Lees verder

De beroemde chef Gianfranco Chiarini bij Henri
Het bruist van de culinaire inspiratie in onze afdeling productontwikkeling. Want met trots kunnen wij melden dat onze afdeling productontwikkeling deze zomer versterkt wordt door de beroemde Italiaanse chef Gianfranco Chiarini. Gedurende 4 maanden zal hij met ons mee in de pannen kijken.
Lees verder

Onze soupier Léon
Wij zijn trots. Trots op onze productontwikkelaar Léon van der Heijden. Hij is namelijk door de voorronden heen van de 'Soupier van het jaar' verkiezing van het Foodinspiration magazine. Hij presenteerde zijn 'Soep with love' voor de kritische jury, geïnspireerd op onze witlofsoep met Livar spek. "Wat je met liefde, toewijding en overgave maakt, dat wordt mooi" aldus Léon.
Lees verder