Nieuws
KoKreatie: 't Zusje Restaurants
Voor een aantal grote klanten maken wij -in kokreatie- speciale gerechten. De receptuur ontwikkelen we dan samen met de klant, die bestelt per charge. Eén van deze klanten waar we mee samenwerken is 't Zusje restaurants: een succesformule uit het Zuiden die geheid heel Nederland gaat veroveren.
Vandaag zijn we te gast bij ’t Zusje. Eén van de zusjes welteverstaan. Inmiddels zijn er namelijk al negen. En dat die familie alleen maar groeit de komende tijd, dat staat vast. Dit jaar komen er weer vier zusjes bij.
Ondernemer Peter Smits weet namelijk wel van aanpakken, en het concept van ’t Zusje is een gat in de markt: een ‘all you can eat’ formule met kleine gerechtjes: Hollandse tapas. Overigens doet de term ‘all you can eat’ ernstig te kort. Peter licht toe: “Ik hou niet van die term. Een avond naar ’t Zusje is niet ‘volproppen en wegwezen’. Het is een avond genieten. Van elkaar en van wat je eet. Gasten die niet meer weten wat ze hebben besteld? Een goed teken, want dan hebben ze het gezellig. Hoewel sommige er een hele boekhouding van maken – en iedereen elkaar tips geeft welke gerechtjes er gekozen moeten worden. Mooi, die interactie. Daar hou ik van.”
Ondernemer Peter Smits weet namelijk wel van aanpakken, en het concept van ’t Zusje is een gat in de markt: een ‘all you can eat’ formule met kleine gerechtjes: Hollandse tapas. Overigens doet de term ‘all you can eat’ ernstig te kort. Peter licht toe: “Ik hou niet van die term. Een avond naar ’t Zusje is niet ‘volproppen en wegwezen’. Het is een avond genieten. Van elkaar en van wat je eet. Gasten die niet meer weten wat ze hebben besteld? Een goed teken, want dan hebben ze het gezellig. Hoewel sommige er een hele boekhouding van maken – en iedereen elkaar tips geeft welke gerechtjes er gekozen moeten worden. Mooi, die interactie. Daar hou ik van.”
Succesformule
Al weer meer dan tien jaar geleden is deze succesformule ontstaan.
Peter vertelt: “Gasten vonden het altijd lastig om te kiezen in onze brasserie, er stond te veel lekkers op de kaart.” Peter dacht dit probleem om. De gerechten werden verkleind tot tapas. “En je hoefde niet meer te kiezen, je kon gewoon alles proeven voor één prijs.” Dat viel letterlijk én figuurlijk in de smaak. Het concept was geboren en het was direct een groot succes. Vier jaar later staan er voor ruim 40.000 personen reserveringen gepland.
Doe wat je zegt
Peter heeft een gouden concept in handen - dat groeit tegen de crisis in. Omdat je veel waar voor je geld krijgt bij ‘t Zusje. Maar niet alleen dat verklaart het succes. Ook het centraal zetten van interactie met je gast én doen wat je zegt. “Ik heb er echt een hekel aan als ik iets niet nakom wat ik beloof”, aldus Peter. Zo ging er een avond echt álles mis wat er mis kon gaan.” De hele zaak at gratis die avond. “Liever zo, dan mensen laten betalen voor iets dat ze niet willen. Op deze manier draai je het om en heb je er een heleboel ambassadeurs voor je zaak bij”.
Constant
Toen Peter de tweede zaak opende, kwam het besef dat de kwaliteit hetzelfde moest zijn als bij het oorspronkelijke zusje in Uden. En constant. Met inmiddels negen keukens – en straks dertien - een uitdaging. “Maar Henri kan dat beter dan wij zelf. Daarnaast kan ik rekenen: door het vergroten van de inkoopschaal kan er meer verdiend worden.”
Ideeën en inspiratie
In Rob van de Velde vond Peter een culinaire compagnon. Zo kon hij zich helemaal storten in de franchiseformule en de commerciële kant daarvan. Rob traint nu personeel en werkt continu aan inspiratie voor de nieuwe kaart. Hij spart daarvoor vaak met Hans de Kruijf, altijd boordevol nieuwe culinaire ideeën. Ze zijn nu al weer gerechten aan het bedenken voor het komende seizoen. Voor ’t Zusje maakt Henri deze tailor made. Rob: “Samen kunnen we, in KoKreatie, exact de receptuur samenstellen zoals wij dat voor onze gast willen, in een verpakking die werkt voor onze keuken”.
Risotto primavera met zalm in beurre blanc
Rob deelt een gerechtje -één van de succesnummers- uit de keuken van ’t Zusje met ons. Simpel op te schalen naar een volledige maaltijd, maar voor ‘t Zusje natuurlijk op tapa-formaat.
Grill de zalm kort aan beide zijden. Naast de zalm gaat de risotto primavera. Tot slot serveer je de zalm met romige beurre blanc en een schijfje citroen.
Update Assortiment: 4-9-20
In de loop van de komende tijd komen er regelmatig producten bij. Op deze plek vind je de laatste update van de lijst, en de wijziging.
Lees verder Ons assortiment per 1 juni
Weer open! Je hebt je ongetwijfeld verdiept in alle regelgeving en adviezen vanuit o.a. KHN, en deze vormgegeven in jouw zaak, of waar je werkt. Daar kunnen we je verder niet bij helpen. Waar we wel mee kunnen helpen, is met onze producten. Want juist nú draait het om een goede marge, en dus is het slim én efficient om convenience te gebruiken. Hier leggen we uit welke producten we 1 juni voor je op voorraad zullen hebben.
Lees verder Vacatures!
We hebben weer nieuwe vacatures! We zoeken:
Klik verder voor de vacatures en solliciteer direct!
Lees verder - Medewerkers inpak & expeditie
- Teamverantwoordelijke expeditie
- Stagiaire verkoop binnendienst
- Stagiaire marketing en communicatie
Klik verder voor de vacatures en solliciteer direct!
Onze voorraad
De sluiting van de horeca heeft een grote impact op onze bedrijfsvoering. Hierbij willen we delen wat dat mogelijk voor u als klant kan betekenen.
Lees verder Henri & Corona
Henri volgt de aanbevelingen van het RIVM en de overheid met betrekking tot het coronavirus op de voet. Diverse leveranciers en klanten vragen ons naar de maatregelen die wij nemen met betrekking tot de uitbraak van het coronavirus. We zijn ons bewust van mogelijke gevolgen voor de levering van onze producten als gevolg van de uitbraak van het coronavirus.
Onderstaand vindt u onze acties en maatregelen die wij in acht nemen in grove lijnen om deze gevolgen te beperken.
Lees verder Onderstaand vindt u onze acties en maatregelen die wij in acht nemen in grove lijnen om deze gevolgen te beperken.