Nieuws
Plant-based: het concept
"Vegetarische en veganistische keukens krijgen in 2018 nog
meer voet aan de grond, en hoe! Planten zijn rock & roll!
Steeds meer consumenten beseffen dat het dagelijks eten van vlees en vis geen must is, en dat het laten staan van dierlijke producten in veel gevallen zelfs beter is voor de natuur en voor de gezondheid. De eerste topchefs betreden inmiddels het podium." Aldus Food Inspiration over de belangrijkste trends voor 2018. Henri introduceert het concept Plant-based. Met dit concept brengt Henri de mogelijkheid voor catering en restaurants om simpel op deze trend in te spelen.
Waarom plant-based?
De trend van nu is ‘botanical’. De huidige vleesconsumptie is niet vol te houden in de toekomst. De belangrijkste reden waarom we naar plant-based moeten. Dus meer groenten eten en dierlijke eiwitten vervangen voor plantaardige. Dat kost minder water en geeft minder CO2 uitstoot. En dan hebben we het nog niet over het dierenleed natuurlijk, dat de wereldwijde vleesindustrie vanzelfsprekend met zich meebrengt.Ook is het eten van te veel vlees niet erg gezond. Niet voor niks adviseert het Voedingscentrum nu een hogere portie aanbevolen groenten per dag, en vleesvervangers zoals bonen.
Meer dan 77% van alle Nederlanders om deze reden flexitariër: ze eten minimaal 1x per week plantaardig.
Buiten alle ethische redenen om plant-based te eten, is het ook super 'instagramable' food. De kleuren van de groenten en de vele componenten van het concept leveren prachtige plaatjes op. Die je gasten gaan delen. #plantbased
Plant-based van Henri
Met de convenience producten van Henri zet je gemakkelijk plant-based gerechten op de kaart. Henri biedt verschillende soepen op basis van gepureerde groenten, maar ook dressings en saladecomponenten. En dan heeft Henri ook nog eens een aantal super trendy vegetarische curry's, waar elke millenial blij van wordt. Je maakt er bijvoorbeeld leuke veggie bowls mee.Het concept werkt vanuit de 7 G's:
Gezond -> Plant based, vegetarisch en/of veganistisch, veel groentenGemak -> Want kant-en-klaar. Het draait om het assembleren en dresseren.
Goed verhaal -> Naast de soepen zijn de vernieuwde dressings die we introduceren 100% natuurlijk. De recepten zijn aangepast. Geraffineerde suikers zijn vervangen door natuurlijke en sowieso hebben we de hoeveelheid suikers drastisch verlaagd.
Genieten -> Bij ons staat smaak altijd op de eerste plaats.
Geweten -> Door plant-based te eten en dit te serveren aan je gast, draag je bij aan een betere wereld.
Gastvrij -> Het concept geeft de ruimte om een persoonlijke touch te geven aan elk gerecht, of zelfs de gast volledig de vrije keus te geven.
Goedkoop -> Henri is groot in opschalen. Dat betekent dat wij gemakkelijk de vertaling kunnen maken van koken in het klein, naar culinair in het groot. Het voordeel dat koken op deze schaal met zich mee brengt, delen we met onze klant.
Interesse?
Klik dan door naar:Plant-based soepen
Plant-based: saladecomponenten en dressings
Plant-based: Curry's en veggie bowls
Of neem contact met ons op!
Soepen met Sterren
Onze menukaart heeft niet alleen een aantal nieuwe gerechten, maar ook een heleboel vernieuwde recepturen. Onze productontwikkelaars zijn druk geweest met de koelverse soepen. Zover ze dan nog niet waren, zijn ze nu allemaal 100% natuurlijk, en voorzien van Beter Leven keurmerk vlees. Welke soepen heeft Henri nu eigenlijk allemaal in het assortiment?
Lees verder NIEUW! HENRI & Vis
Nieuw en kant-en-klaar: 100% natuurlijke, culinaire Thaise viscurry. Zalm, panga en roodbaars in een pittige rode currysaus met aardappel, taugé, Thaise basilicum en peultjes. De duurzame vis uit de curry komt van partner Jan van As. Net als alle visgerechten van Henri is ook deze viscurry ASC en MSC gecertificeerd.
Ja! ik wil meer weten over de visgerechten van HENRI + een recept met de viscurry Bestel nu: de verse aspergesoep
Hij is er: de aspergesoep met verse asperges van Walter Gubbels uit Helvoirt. Dat is op een steenworp van Henri vandaan. De soep heeft dus lage foodmiles. Maar hij is ook nog anti-verspilling... wist u dat?
Interview met Ad van Olphen
Ad van Olphen is geïntervieuwd door ABN Amro, in het kader van de Insights in AGF, die ABN met haar klanten deelt. Ad vertelt over De Geluksfabriek, #Duurzaamheid in de #keten en het belang van het verhaal achter het product. Lees hier het artikel.
Lees verder Nieuw! Download de zomerprijslijst!
De zon schijnt en de lang verwachte asperges zijn er weer! De stamppotten en de erwtensoep moeten dus plaats maken. Tijd voor de nieuwe Zomer Menukaart! Download hier vast de nieuwe prijslijst, die ingaat per 10-4. Wat zijn de nieuwe gerechten op de kaart...? Een tipje van de sluier: een pittige Thaise rode viscurry, twee hippe veggie curries en natuurlijk de oesterzwamsoep!