Menu
Contact met Henri

Nieuws

2013: een jaar om aan te pakken!

We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat creatieve tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
 
Het zal nog steeds geen gemakkelijk jaar worden. Dus er wordt van u (en van ons) veel van uw creativiteit gevraagd. Zoek het niet (meer) in kostenbesparing op inkoopkant. De inkoop van uw ingredienten is meestal niet het grootste deel van uw inkoop. Meestal zijn personeelskosten een veel hogere post. Wilt (of kunt) u daar niet in snijden, kijk dan naar creatieve manieren om gasten te trekken.
 
Waar is die naar op zoek? Naar value for money, dat is het sleutelbegrip. Hij hoeft niet persé veel voor weinig, maar wil goed eten en drinken voor een goede, redelijke prijs.
Succesconcepten vindt u bijvoorbeeld in de Foodinspiration magazines. Maar ga ook eens op pad: maak een trendtour door Amsterdam of Londen. U vliegt daar tegenwoordig voor heel weinig geld naar toe. Maar u hoeft het niet ver te zoeken. U kunt ook een goedlopend bedrijf in uw omgeving bezoeken en kijken hoe het er aan toegaat. Wat doen zij anders? Wat staat er op de kaart? Hoe gaat men met de gasten om?
 
Nog een tip: gebruik de social media. Maak een facebookpagina aan, zo blijft u onder de aandacht van uw fans. Op pinterest doet u inspiratie op en laat u uw menu zien. Ook foursquare biedt mogelijkheden voor de horeca. Een leuke actie stuurt u de wereld in via twitter.
 
Uiteraard mag u ons ook uitvragen. Onze accountmanagers Joran, Rene en Hans zien heel veel succesvolle bedrijven tijdens hun werk. Onze directeur Ad weet alles over trends in binnen- en buitenland. En uw kunt uw vragen over social media terecht bij Felice van onze marketingafdeling. U vindt ons ook allemaal op de horecava, stel gerust uw vragen!
 
 
 
Download de prijslijst

 

Nog meer goed nieuws: vanaf vandaag kunt u onze winterproducten weer bestellen bij uw groothandel! Niet alleen de erwten- en bruine bonensoep, maar ook alle stamppotten met en zonder spek én natuurlijk onze wildgerechten. Alle nieuwe gerechten en prijzen staan op onze prijslijst. Download hem nu!
Lees verder

Oesterzwamsoep - van oesterzwam geteeld op koffiedik
Bestel hem nu: de Henri oesterzwamsoep. Een mooie, culinaire soep. Gemaakt van GRO oesterzwammen, duurzaam gekweekt op koffiedik. Van de voetjes, die anders weggegooid worden, maakt Henri een concentraat. Dit geeft een natuurlijke smaakboost.
 
Check het filmpje en vraag een gratis monster aan

ASC/MSC vis
Alle vis van Henri is duurzaam gekweekt of gevangen. We werken daarvoor samen met Vishandel Jan van As. Deze vishandel kent u wellicht ook: zij leveren namelijk vooral aan de Nederlandse horeca. En nu ook aan Henri! Alle vis die Jan van As aan ons levert, is MSC of ASC gecertificeerd. Wat houdt dan nu eigenlijk in?
Lees verder

Thaise curry: het verhaal van de adukiboon
De Thaise curry is mild van smaak. Het is een mix van soja- en aduki bonen, sperziebonen en diverse groenten, in een zachte kokossaus met citroengras, kurkuma, komijn en gember. Wat zit er in die curry? Aduki bonen... Wat zijn dat voor bonen?
 
Lees verder

Fipronil in ei
Een kleine update betreft fipronil in ei. De lijst is een stuk langer geworden, maar ook duidelijker omdat nu tot op stalniveau gekeken kan worden waar de besmetting zit. 
Tot op heden hebben wij in ieder geval geen eieren of eiproducten met fipronil verwerkt. Mocht er nieuws zijn, dan houden we jullie uiteraard op de hoogte.


Lees verder