Nieuws
2013: een jaar om aan te pakken!
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat creatieve tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
Het zal nog steeds geen gemakkelijk jaar worden. Dus er wordt van u (en van ons) veel van uw creativiteit gevraagd. Zoek het niet (meer) in kostenbesparing op inkoopkant. De inkoop van uw ingredienten is meestal niet het grootste deel van uw inkoop. Meestal zijn personeelskosten een veel hogere post. Wilt (of kunt) u daar niet in snijden, kijk dan naar creatieve manieren om gasten te trekken.
Waar is die naar op zoek? Naar value for money, dat is het sleutelbegrip. Hij hoeft niet persé veel voor weinig, maar wil goed eten en drinken voor een goede, redelijke prijs.
Succesconcepten vindt u bijvoorbeeld in de Foodinspiration magazines. Maar ga ook eens op pad: maak een trendtour door Amsterdam of Londen. U vliegt daar tegenwoordig voor heel weinig geld naar toe. Maar u hoeft het niet ver te zoeken. U kunt ook een goedlopend bedrijf in uw omgeving bezoeken en kijken hoe het er aan toegaat. Wat doen zij anders? Wat staat er op de kaart? Hoe gaat men met de gasten om?
Nog een tip: gebruik de social media. Maak een facebookpagina aan, zo blijft u onder de aandacht van uw fans. Op pinterest doet u inspiratie op en laat u uw menu zien. Ook foursquare biedt mogelijkheden voor de horeca. Een leuke actie stuurt u de wereld in via twitter.
Uiteraard mag u ons ook uitvragen. Onze accountmanagers Joran, Rene en Hans zien heel veel succesvolle bedrijven tijdens hun werk. Onze directeur Ad weet alles over trends in binnen- en buitenland. En uw kunt uw vragen over social media terecht bij Felice van onze marketingafdeling. U vindt ons ook allemaal op de horecava, stel gerust uw vragen!
Plant-based: het concept
"Vegetarische en veganistische keukens krijgen in 2018 nog
meer voet aan de grond, en hoe! Planten zijn rock & roll!
Steeds meer consumenten beseffen dat het dagelijks eten van vlees en vis geen must is, en dat het laten staan van dierlijke producten in veel gevallen zelfs beter is voor de natuur en voor de gezondheid. De eerste topchefs betreden inmiddels het podium." Aldus Food Inspiration over de belangrijkste trends voor 2018. Henri introduceert het concept Plant-based. Met dit concept brengt Henri de mogelijkheid voor catering en restaurants om simpel op deze trend in te spelen.
Xmas specials bij Picnic
Geen zin om uren in de keuken te staan met Kerst? Liever tijd besteden aan je familie en vrienden? Pak je gemak!
Je combineert eenvoudig de vlees- of visgerechten met een culinair stamppotje of risotto. Kies zelf wat je lekker lijkt. Even mooi opmaken en klaar!
Lees verder Je combineert eenvoudig de vlees- of visgerechten met een culinair stamppotje of risotto. Kies zelf wat je lekker lijkt. Even mooi opmaken en klaar!
Henri & Foodintro
Er is een nieuw initiatief in Foodservice: FoodIntro Nederland. FoodIntro brengt een directe koppeling tussen de horeca en diverse fabrikanten. Op de app en de site vind je niet alleen veel promoties en acties speciaal voor jou. Je vindt er ook veel inspiratie, bijv. in de vorm van recepten. Dus ben je werkzaam in de horeca, meld je dan snel aan! Dan kan je meteen een gratis bak Henri erwtensoep aanvragen - die je met je hele keukenteam kunt proeven!
Lees verder Red de pukkelpompoen!
Picnic supermarkt, W&R Etiketten, Vincap en Henri steunen de actie ‘Red de Pukkelpompoen’ van De Streekboer. Gezamenlijk is –tegen kostprijs- deze fantastische soep van de lelijke pompoenen gemaakt. Die jij nu kan kopen via de app van Picnic! Dus als je dat doet, dan mede bedankt namens de familie Luring. En natuurlijk heb je ook nog eens bijgedragen aan de strijd tegen de voedselverspilling!
Nieuw! Thaise linzensoep
Een mild-pittige, vegetarische soep op basis van rode (biologische) linzen en kokosmelk. Heerlijk kruidig en fris dankzij gember, limoenblad en citroengras. Met een garnituur van o.a. bloemkool, paprika en een vleugje ananas. Deze soep is niet alleen hip en lekker, maar ook nog eens heel gezond en voedzaam. De soep zit namelijk boordevol eiwit, nodig voor de opbouw van je spieren!