Menu
Contact met Henri

Nieuws

2013: een jaar om aan te pakken!

We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat creatieve tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
 
Het zal nog steeds geen gemakkelijk jaar worden. Dus er wordt van u (en van ons) veel van uw creativiteit gevraagd. Zoek het niet (meer) in kostenbesparing op inkoopkant. De inkoop van uw ingredienten is meestal niet het grootste deel van uw inkoop. Meestal zijn personeelskosten een veel hogere post. Wilt (of kunt) u daar niet in snijden, kijk dan naar creatieve manieren om gasten te trekken.
 
Waar is die naar op zoek? Naar value for money, dat is het sleutelbegrip. Hij hoeft niet persé veel voor weinig, maar wil goed eten en drinken voor een goede, redelijke prijs.
Succesconcepten vindt u bijvoorbeeld in de Foodinspiration magazines. Maar ga ook eens op pad: maak een trendtour door Amsterdam of Londen. U vliegt daar tegenwoordig voor heel weinig geld naar toe. Maar u hoeft het niet ver te zoeken. U kunt ook een goedlopend bedrijf in uw omgeving bezoeken en kijken hoe het er aan toegaat. Wat doen zij anders? Wat staat er op de kaart? Hoe gaat men met de gasten om?
 
Nog een tip: gebruik de social media. Maak een facebookpagina aan, zo blijft u onder de aandacht van uw fans. Op pinterest doet u inspiratie op en laat u uw menu zien. Ook foursquare biedt mogelijkheden voor de horeca. Een leuke actie stuurt u de wereld in via twitter.
 
Uiteraard mag u ons ook uitvragen. Onze accountmanagers Joran, Rene en Hans zien heel veel succesvolle bedrijven tijdens hun werk. Onze directeur Ad weet alles over trends in binnen- en buitenland. En uw kunt uw vragen over social media terecht bij Felice van onze marketingafdeling. U vindt ons ook allemaal op de horecava, stel gerust uw vragen!
 
 
 
Personeelstekort? Ga anders werken!
Personeelsgebrek is probleem nummer één in de professionele keuken. Om dat probleem aan te pakken, is er tegenwoordig gelukkig goede convenience op de markt. Maar hoe start je met convenience? Check het stappenplan en ga aan de slag!
Lees verder

Maaltijdsalades met Henri
Henri is de kok voor de chef! Onze producten zijn ideale bouwstenen voor een gemakkelijke maaltijdsalade. Een Quinoasalade met garnalen, Salade nicoise, Bulgursalade met beenham en nog véél meer. 
Lees verder

Vernieuwde korma met Seitan van BUMI
We hebben onze Indiase korma aangepast! Hij is verrijkt met Seitan van BUMI: een vleesvervanger op basis van tarwe. Op deze manier zet je in een handomdraai een verrassend vegan gerecht op de kaart, mét een goede voedingswaarde.
Lees verder

Blog: Veel Henri producten zijn glutenvrij
Sinds jaar en dag proberen wij onze gerechten, daar waar mogelijk, standaard glutenvrij te maken. Meer dan de helft (59%) van ons assortiment is dan ook glutenvrij!
Els van Olphen, moeder van de huidige eigenaren Ad en Els van Olphen, is coeliakie patiënt. Dus uit eigen ervaring weten wij hoe fijn het is om gewoon mee te kunnen eten met de rest. Onze gerechten zijn dan ook geen specifieke dieetproducten, maar gewoon ons standaard assortiment. 
Lees verder

Blog: Convenience is de oplossing
Convenience is absoluut een onderdeel van de oplossing van het hashtagpersoneelstekort in de horeca. Felice schreef er deze korte blog over.
Lees verder