Menu
Contact met Henri

Nieuws

2013: een jaar om aan te pakken!

We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat creatieve tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
 
Het zal nog steeds geen gemakkelijk jaar worden. Dus er wordt van u (en van ons) veel van uw creativiteit gevraagd. Zoek het niet (meer) in kostenbesparing op inkoopkant. De inkoop van uw ingredienten is meestal niet het grootste deel van uw inkoop. Meestal zijn personeelskosten een veel hogere post. Wilt (of kunt) u daar niet in snijden, kijk dan naar creatieve manieren om gasten te trekken.
 
Waar is die naar op zoek? Naar value for money, dat is het sleutelbegrip. Hij hoeft niet persé veel voor weinig, maar wil goed eten en drinken voor een goede, redelijke prijs.
Succesconcepten vindt u bijvoorbeeld in de Foodinspiration magazines. Maar ga ook eens op pad: maak een trendtour door Amsterdam of Londen. U vliegt daar tegenwoordig voor heel weinig geld naar toe. Maar u hoeft het niet ver te zoeken. U kunt ook een goedlopend bedrijf in uw omgeving bezoeken en kijken hoe het er aan toegaat. Wat doen zij anders? Wat staat er op de kaart? Hoe gaat men met de gasten om?
 
Nog een tip: gebruik de social media. Maak een facebookpagina aan, zo blijft u onder de aandacht van uw fans. Op pinterest doet u inspiratie op en laat u uw menu zien. Ook foursquare biedt mogelijkheden voor de horeca. Een leuke actie stuurt u de wereld in via twitter.
 
Uiteraard mag u ons ook uitvragen. Onze accountmanagers Joran, Rene en Hans zien heel veel succesvolle bedrijven tijdens hun werk. Onze directeur Ad weet alles over trends in binnen- en buitenland. En uw kunt uw vragen over social media terecht bij Felice van onze marketingafdeling. U vindt ons ook allemaal op de horecava, stel gerust uw vragen!
 
 
 
Inspiratie van chef Chiarini
Deze keer inspireren we u niet met één, maar met twee gerechten van de hand van sterrenchef Gianfranco Chiarini. Hij geeft een andere kijk op de uiensoep (zie foto) én een creatieve bereiding van de wildragout.
Lees verder

Glutenvrij winterbuffet
We willen u graag inspireren met een hartverwarmend winterbuffet, dat helemaal bestaat uit glutenvrije gerechten. Zo kan iedereen genieten van onze stevige wintergerechten!
Liever een ander buffet? We hebben nog drie opties voor u!
Glutenvrije buffetten

Braziliaanse stoverij in Michelin Style
Het kan nog net, zo aan het einde van de zomer: dit vrolijke gerecht in het zonnetje. Sterrenchef Gianfranco Chiarini ging met onze Braziliaanse stoverij aan de slag. Niet voor niks is zijn uitspraak: “It’s about how you use your creativity to make it your own dish”.
Lees verder

Onze leverancier: Eco Fields
Op een nieuwe manier stad en platteland dichter bij elkaar brengen. De smaak van wat de natuur te bieden heeft, met eerlijke producten. Met een duurzame bedrijfsvoering die respect heeft voor dier en milieu - dat is in het kort waar Eco Fields voor staat. En Henri ook!
Lees verder

Stroganoffsaus gedemonteerd

Convenience en culinary art. Een tegenstelling? Zeker niet! Elke maand leeft Gianfranco Chiarini zich uit met één van onze gerechten. Voor deze foto is Gianfranco geïnspireerd door onze stragnoffsaus. Hij demonteerde de saus tot de ingrediënten, en componeerde er een gerecht van met Eco Fields kalfsvlees.

Lees verder