Menu
Contact met Henri

Nieuws

2013: een jaar om aan te pakken!

We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat creatieve tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
 
Het zal nog steeds geen gemakkelijk jaar worden. Dus er wordt van u (en van ons) veel van uw creativiteit gevraagd. Zoek het niet (meer) in kostenbesparing op inkoopkant. De inkoop van uw ingredienten is meestal niet het grootste deel van uw inkoop. Meestal zijn personeelskosten een veel hogere post. Wilt (of kunt) u daar niet in snijden, kijk dan naar creatieve manieren om gasten te trekken.
 
Waar is die naar op zoek? Naar value for money, dat is het sleutelbegrip. Hij hoeft niet persé veel voor weinig, maar wil goed eten en drinken voor een goede, redelijke prijs.
Succesconcepten vindt u bijvoorbeeld in de Foodinspiration magazines. Maar ga ook eens op pad: maak een trendtour door Amsterdam of Londen. U vliegt daar tegenwoordig voor heel weinig geld naar toe. Maar u hoeft het niet ver te zoeken. U kunt ook een goedlopend bedrijf in uw omgeving bezoeken en kijken hoe het er aan toegaat. Wat doen zij anders? Wat staat er op de kaart? Hoe gaat men met de gasten om?
 
Nog een tip: gebruik de social media. Maak een facebookpagina aan, zo blijft u onder de aandacht van uw fans. Op pinterest doet u inspiratie op en laat u uw menu zien. Ook foursquare biedt mogelijkheden voor de horeca. Een leuke actie stuurt u de wereld in via twitter.
 
Uiteraard mag u ons ook uitvragen. Onze accountmanagers Joran, Rene en Hans zien heel veel succesvolle bedrijven tijdens hun werk. Onze directeur Ad weet alles over trends in binnen- en buitenland. En uw kunt uw vragen over social media terecht bij Felice van onze marketingafdeling. U vindt ons ook allemaal op de horecava, stel gerust uw vragen!
 
 
 
Verantwoord Lekker van Henri
Omdat het beter is voor het milieu. Om dieren een beter leven te geven. Of omdat uw gast precies wil weten hij eet. Redenen genoeg om te kiezen voor duurzaam.
Henri koos voor supervers, verantwoord lekker vlees om er met veel toewijding, heerlijke gerechten van te maken: 900 grams verpakkingen met vlees van Eco Fields, Kemper en Livar.
Lees verder

De nieuwe kalfsragout
Henri is altijd bezig met product- en receptverbeteringen. Om een product authentieker, diervriendelijker, of bijvoorbeeld 'clean label' te maken. Nog beter: alles tegelijkertijd. En zo heeft onze kalfsragout onlangs een grote verbetering ondergaan. Hij wordt nu namelijk gemaakt van drie sterren Beter Leven Eco Fields kalfsvlees.
Lees verder

Juli: een zomers gerecht in Michelin style
Convenience en culinary art. Een tegenstelling? Zeker niet! Elke maand leeft Gianfranco Chiarini zich uit met één van onze gerechten. Of twee, zoals deze keer voor de maand juli: de tagliatelle naturel en de quattro formaggisaus
Lees verder

Salades
Bij Henri denkt u waarschijnlijk aan onze soepen. Of aan onze stoofschotels en langzaam gegaard vlees. Maar wat u wellicht niet weet, is dat we ook fantastische dressings maken. Ideaal om creatieve salades mee te maken. We hebben vast wat recepten voor u gemaakt, bijvoorbeeld de Limburgse spinaziesalade met frambozen en de Oosterse gambasalade.
Lees verder

Nieuw! Soto ajam – Indonesische kippensoep
Nieuw in ons assortiment: soto ajam. Een Indonesische rijkgevulde, kruidige soep met taugé, ui, rijst en twee sterren beter leven Kemper kip. Je proeft citroenblad en sereh. Deze bijzondere soep werd ontwikkeld door Kristy, derdejaars studente Fooddesign aan de HAS in Den Bosch.
Lees verder