Nieuws
2013: een jaar om aan te pakken!
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat creatieve tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
Het zal nog steeds geen gemakkelijk jaar worden. Dus er wordt van u (en van ons) veel van uw creativiteit gevraagd. Zoek het niet (meer) in kostenbesparing op inkoopkant. De inkoop van uw ingredienten is meestal niet het grootste deel van uw inkoop. Meestal zijn personeelskosten een veel hogere post. Wilt (of kunt) u daar niet in snijden, kijk dan naar creatieve manieren om gasten te trekken.
Waar is die naar op zoek? Naar value for money, dat is het sleutelbegrip. Hij hoeft niet persé veel voor weinig, maar wil goed eten en drinken voor een goede, redelijke prijs.
Succesconcepten vindt u bijvoorbeeld in de Foodinspiration magazines. Maar ga ook eens op pad: maak een trendtour door Amsterdam of Londen. U vliegt daar tegenwoordig voor heel weinig geld naar toe. Maar u hoeft het niet ver te zoeken. U kunt ook een goedlopend bedrijf in uw omgeving bezoeken en kijken hoe het er aan toegaat. Wat doen zij anders? Wat staat er op de kaart? Hoe gaat men met de gasten om?
Nog een tip: gebruik de social media. Maak een facebookpagina aan, zo blijft u onder de aandacht van uw fans. Op pinterest doet u inspiratie op en laat u uw menu zien. Ook foursquare biedt mogelijkheden voor de horeca. Een leuke actie stuurt u de wereld in via twitter.
Uiteraard mag u ons ook uitvragen. Onze accountmanagers Joran, Rene en Hans zien heel veel succesvolle bedrijven tijdens hun werk. Onze directeur Ad weet alles over trends in binnen- en buitenland. En uw kunt uw vragen over social media terecht bij Felice van onze marketingafdeling. U vindt ons ook allemaal op de horecava, stel gerust uw vragen!
Kerstdiner voor 150 minderbedeelden door AC
Een mooi initiatief van onze klant AC (Autogrill). Zij organiseerden een Kerstdiner voor 150 minderbedeelden van Amsterdam. Daar hielpen we graag aan mee: Henri sponsorde een deel van het diner.
Terrabites Gezonde kroketten van GRO Holland genomineerd
Leuk nieuws van onze klant GRO Holland. TerraBites, de gezonde kroket van duurzame oesterzwammen van GRO Holland is genomineerd voor de Horecava Innovation Award 2012. Hiermee sleept GRO voor het tweede achtereenvolgende jaar een nominatie in de wacht!
Erwtensoep - Nu alleen nog maar met Livar
Onze erwtensoep is de beste kant-en-klare soep te koop. Dat vonden we al langer, maar nu hebben we hem nóg lekkerder gemaakt. We hebben gebruiken nu alleen nog maar Livar varkensvlees en spek voor de soep.
Wildseizoen van start
Vorige maand werd officieel het wildseizoen geopend. Maar weertechnisch leek het wel zomer. Nu is het moment om wild weer op de kaart te zetten! En dat hoeven geen ingewikkelde gerechten te zijn. Doe wat inspiratie op met onze recepten!
We hebben een winnaar!
In onze e-mailing hadden we een kleine wedstrijd: onder onze nieuwe twittervolgers verlootten we een kookboek. De prijs is gewonnen door dhr. Zijlstra van Eetcafé de Visserman uit Stavoren.