Nieuws
2013: een jaar om aan te pakken!
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat creatieve tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
Het zal nog steeds geen gemakkelijk jaar worden. Dus er wordt van u (en van ons) veel van uw creativiteit gevraagd. Zoek het niet (meer) in kostenbesparing op inkoopkant. De inkoop van uw ingredienten is meestal niet het grootste deel van uw inkoop. Meestal zijn personeelskosten een veel hogere post. Wilt (of kunt) u daar niet in snijden, kijk dan naar creatieve manieren om gasten te trekken.
Waar is die naar op zoek? Naar value for money, dat is het sleutelbegrip. Hij hoeft niet persé veel voor weinig, maar wil goed eten en drinken voor een goede, redelijke prijs.
Succesconcepten vindt u bijvoorbeeld in de Foodinspiration magazines. Maar ga ook eens op pad: maak een trendtour door Amsterdam of Londen. U vliegt daar tegenwoordig voor heel weinig geld naar toe. Maar u hoeft het niet ver te zoeken. U kunt ook een goedlopend bedrijf in uw omgeving bezoeken en kijken hoe het er aan toegaat. Wat doen zij anders? Wat staat er op de kaart? Hoe gaat men met de gasten om?
Nog een tip: gebruik de social media. Maak een facebookpagina aan, zo blijft u onder de aandacht van uw fans. Op pinterest doet u inspiratie op en laat u uw menu zien. Ook foursquare biedt mogelijkheden voor de horeca. Een leuke actie stuurt u de wereld in via twitter.
Uiteraard mag u ons ook uitvragen. Onze accountmanagers Joran, Rene en Hans zien heel veel succesvolle bedrijven tijdens hun werk. Onze directeur Ad weet alles over trends in binnen- en buitenland. En uw kunt uw vragen over social media terecht bij Felice van onze marketingafdeling. U vindt ons ook allemaal op de horecava, stel gerust uw vragen!
Doe mee aan de Vega Restaurantweek
Van 9 tot en met 15 maart is het De Vegetarische Restaurantweek! (en Henri is wederom partner!) De week is onderdeel van de Nationale Week Zonder Vlees. Die wordt ondersteund met een grote nationale campagne (denk: op televisie, posters op treinstations, radiospots, aandacht in magazines en kranten). En dus zal heel Nederland een week lang in het teken zal staan van ‘minder vlees’. Een groot podium dus! Een mooie kans om jouw zaak van een andere kant te laten zien. Goed voor je imago én potentiele klanten! Doe je mee?
Lees verder Kom naar het HorecaEvenTT
Kom je volgende week langs op onze stand op het HorecaEvenTT? We nodigen je graag uit! Van maandag tot en met woensdag staan René en Albert voor je klaar met een kleine greep uit ons assortiment om te proeven, en natuurlijk kan je al je vragen bij hen kwijt. Kom je ook?
Inspiratie? KOKVOORDECHEF.NL
Kom je niet naar de horecava of wil je vast kijken wat we aan inspiratie bij elkaar verzameld hebben voor jouw menukaart? Klik dan snel door naar kokvoordechef.nl. Boordevol recepten, inspiratie en calculaties.
Uitgekookt gecalculeerd
Henri biedt convenience die tijd terug brengt in je keuken. Convenience van een hoge, constante en culinaire kwaliteit. En Henri brengt niet alleen gemak in je keuken. Dankzij onze uitgekookte prijzen verhoog je je rendement. Een slimme chef zet Henri op de kaart. Bekijk onze voorbeeldcalculaties er zie waar je rendement zit als je met convenience werkt.
Lees verder Henri & Pulled Oats
Henri ontwikkelde twee prachtige gerechten voor Foodservice met Pulled Oats®: de nieuwe vleesvervanger op basis van haver. Een saus en maaltijdcomponent, die je zo op je menukaart kunt zetten. Producten die je tijdwinst brengen én rendement. Daarnaast zit je hiermee bovenop de vega trend: de producten maken het je makkelijk een vega(n) optie aan te bieden aan je gasten.
Lees verder