Menu
Contact met Henri

Nieuws

2013: een jaar om aan te pakken!

We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat creatieve tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
 
Het zal nog steeds geen gemakkelijk jaar worden. Dus er wordt van u (en van ons) veel van uw creativiteit gevraagd. Zoek het niet (meer) in kostenbesparing op inkoopkant. De inkoop van uw ingredienten is meestal niet het grootste deel van uw inkoop. Meestal zijn personeelskosten een veel hogere post. Wilt (of kunt) u daar niet in snijden, kijk dan naar creatieve manieren om gasten te trekken.
 
Waar is die naar op zoek? Naar value for money, dat is het sleutelbegrip. Hij hoeft niet persé veel voor weinig, maar wil goed eten en drinken voor een goede, redelijke prijs.
Succesconcepten vindt u bijvoorbeeld in de Foodinspiration magazines. Maar ga ook eens op pad: maak een trendtour door Amsterdam of Londen. U vliegt daar tegenwoordig voor heel weinig geld naar toe. Maar u hoeft het niet ver te zoeken. U kunt ook een goedlopend bedrijf in uw omgeving bezoeken en kijken hoe het er aan toegaat. Wat doen zij anders? Wat staat er op de kaart? Hoe gaat men met de gasten om?
 
Nog een tip: gebruik de social media. Maak een facebookpagina aan, zo blijft u onder de aandacht van uw fans. Op pinterest doet u inspiratie op en laat u uw menu zien. Ook foursquare biedt mogelijkheden voor de horeca. Een leuke actie stuurt u de wereld in via twitter.
 
Uiteraard mag u ons ook uitvragen. Onze accountmanagers Joran, Rene en Hans zien heel veel succesvolle bedrijven tijdens hun werk. Onze directeur Ad weet alles over trends in binnen- en buitenland. En uw kunt uw vragen over social media terecht bij Felice van onze marketingafdeling. U vindt ons ook allemaal op de horecava, stel gerust uw vragen!
 
 
 
Zo maak je effectief gebruik van convenience producten
Tijdgebrek is vandaag de dag probleem nummer één in de professionele keuken. Om dat probleem aan te pakken, is er tegenwoordig gelukkig goede convenience op de markt. Maar hoe start je met convenience? Lees de tips voor het effectief inzetten van convenience producten en laat je inspireren door onderstaande recepten.
Lees verder

Nieuw: daging rendang
Het verhaal van onze rendang is best bijzonder. Normaal worden producten bij henri bedacht door onze productontwikkelaars. Zij vertalen een gerecht, soep of saus naar een mooi culinair product dat op grote schaal gemaakt kan worden. Bij de daging rendang ging dat anders.
Lees verder

Wildseizoen
We zitten midden in het wildseizoen! Uiteraard bieden we tijdens het wildseizoen onze wildtoppers aan. Dat zijn de romige wildsoep met haas en hert, de hazenpeper van Hollandse haas en natuurlijk de hertenstoof; een stoverij van langzaam, in La Trappe abdijbier gestoofd hertenvlees.
Lees verder

Vegan gerechten die tijd besparen!
Vega(n) is here to stay, dat is inmiddels wel duidelijk. Steeds meer gasten kiezen voor een vegan lifestyle en als horecaondernemer doe je er goed aan om daar slim op in te spelen. Maar het ontwikkelen van vegan gerechten kost tijd. En laat tijd nou nét iets zijn dat je als chef vaker niet dan wel hebt. Gelukkig heeft Henri het tijdrovende werk voor je uit handen genomen en een ruim assortiment (vegan) producten ontwikkeld. Zo kun jij je gasten heel eenvoudig verrassen met smaakvolle vegan gerechten.
 
 
Lees verder

Download de winterkaart

NIEUWE MENUKAART

Ons nieuwe assortiment staat voor je klaar. Op onze kaart vind je uiteraard onze winterklassiekers zoals de stamppotten, erwtensoep en de wildgerechten. Maar ook nieuwe innovaties zoals de producten met Pulled Oats én een super lekkere rendang daging. 
Download de nieuwe prijslijst hier!

Lees verder